جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

تقویت و نگهداری موها


کارشناسان پوست و مو و زیبایی توصیه‌های زیادی برای مراقبت از مو دارند که شما هم احتمالا آن‌ها را رعایت می‌کنید و از اشتباه در مراقبت از مو اجتناب می‌کنید، مثلا شما سشوار کشیدن را محدود کرده‌اید، از ابزارهای حرارتی به ندرت استفاده می‌کنید، نرم کننده و ماسک مو را مرتب استفاده می‌کنید و همه نکاتی را که برای داشتن موهای زیبا و سالم توصیه می‌شود رعایت می‌کنید اما موهای شما با موهای ایده‌آلی که آرزویش را داری تفاوت زیادی دارد. علت چیست؟ کدام اشتباه در مراقبت از مو مانع از داشتن موهای سالم و بی‌نقص می‌شود؟

 

حتما بخوانید: مراقبت از مو | برای تقویت و نگهداری موها از این 23 اشتباه پرهیز کنید

 

 

ادامه مطلب ...

کبد چرب | 17 روش خانگی برای درمان کبد چرب

کبد چرب یکی از مشکلات رایج شهرنشینی است. بی تحرکی، فست فود، استرس و عوامل بی شمار دیگر به افزایش وزن و انباشته شدن چربی در نقاط مختلف بدن می شود. یکی از خطرناک ترین مکان های انباشت چربی در بدن کبد است. کبد مانند یک فیلتر تسویه در بدن عمل کرده و هنگامی که دچار چربی شود نمی تواند عملکرد صحیحی داشته باشد.

 

  ادامه مطلب ...

خواص عرق کاسنی | 21 مورد از فواید کاسنی


 

کاسنی نام گیاهی است با گل های آبی و ارغوانی که بصورت پراکنده در نواحی مختلف از جمله منطقه آذربایجان و مناطق کوهستانی خراسان در دسترس می باشد. این نوع گیاه بصورت عرق و عصاره قابل دسترس تر از گیاه آن می باشد و فواید زیادی در طب سنتی دارد.

 

حتما بخوانید: خواص عرق کاسنی | با 21 مورد از فواید کاسنی برای سلامتی آشنا شوید

 

  ادامه مطلب ...

۱۸ عامل موثر ابتلا به پوکی استخوان

افراد مبتلا به پوکی استخوان ریسک ابتلا بیشتری به شکستگی استخوان‌ دارند. استخوان‌ها حتی می‌توانند در طی حرکات روزمره، مانند خم شدن یا سرفه، دچار شکستگی شوند. شایع‌ترین شکستگی‌های استخوانی در مچ دست، ران و ستون فقرات رخ می‌دهد.

پوکی استخوان می‌تواند باعث درد زیادی شود، از جمله از دست دادن استقلال در امور شخصی. حتی ممکن است مرگ رخ دهد، به‌خصوص وقتی‌ که شکستگی در مفصل ران اتفاق بیفتد. شکستگی مفصل ران می‌تواند دشوار باشد.

آن‌ها توانایی فرد را در حرکت کاهش می‌دهند. این امر می‌تواند به عوارض و سایر مشکلات سلامتی منجر شود. پوکی استخوان یک نوع آرتریت نیست. با این‌ حال، می‌تواند باعث شکستگی‌هایی شود که منجر به آرتریت شوند. پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است. این تفاوت به خاطر تغییرات هورمونی در زنان است که در طی دوران یائسگی اتفاق می‌افتد.

 

حتما بخوانید: پوکی استخوان | ۱۸ عامل موثر ابتلا به پوکی استخوان در خانم ها و آقایان

 

  ادامه مطلب ...

افزایش شانس بارداری و روش های تست آن

زمانی که بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد احتمال باردار شدنتان نیز افزایش پیدا می کند. برای داشتن یک بارداری سالم زمانی را برای چک آپ با پزشک یا مامای خود تنظیم کنید و ببینید چه زمانی برای باروری مناسب است و چه کارهایی می توانید انجام دهید. پزشک در مورد تغییراتی که می توانید انجام دهید صحبت می کند. ممکن است نتوانید همه مشکلاتی که در مورد سلامتی خود دارید را به سرعت حل کنید اما استفاده از این مراحل قبل از آماده شدن برای بارداری، می تواند شما را مطمئن سازد که بارداری سالمی خواهید داشت.

 

حتما بخوانید: چگونه باردار شویم | با ۱۱ راه افزایش شانس باروری آشنا شوید

 

  ادامه مطلب ...