جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

۱۰ تکنیک برای درمان زود انزالی در آقایان


اختلالات جنسی ریشه بسیاری از مشکلات روانی و ناهنجاری‌های زوجین است و یکی از دلایل طلاق و از هم گسیختگی خانواده‌ها این عامل است که به دلیل شرم و حیای حاکم بر خانواده‌های ایرانی کمتر به زبان زوجین می‌آید و به عقیده کارشناسان کم نیستند خانواده‌هایی که به این دلیل از هم پاشیده می‌شوند بدون اینکه این دلیل از طرف زوجین بازگو شود.

زود انزالی یکی از مشکلات شایع در میان مردان است که تاثیر مستقیمی بر کیفیت روابط زناشویی در زندگی مشترک می‌گذارد. خیلی از آقایان برای رفع این مشکل به مصرف داروهایی که در این زمینه و با ادعای درمان زود انزالی در بازار وجود دارد پناه می‌برند در صورتی که استفاده از این داروها و انواع قرص‌ تاخیری در دراز مدت ممکن است مشکلات و عوارضی را برای فرد به دنبال داشته باشند. بهترین روش برای درمان زود انزالی استفاده از روش‌های طبیعی و کاملا بی‌خطر است. در ادامه شما را با روش‌های درمان زود انزالی آشنا خواهیم کرد.

 

زود انزالی چیست؟

 

زود انزالی (انـزال زودرس) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از دخول و یا بلافاصله مدت کوتاهی پـس از آن انـجـام گیـرد. معمولا انزال زودرس بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از شروع دخول صورت می‌گیرد.

 

زود انزالی یکی از مسایلی است که هم برای مرد و هم برای زن می تواند مشکل سازبوده وآنها را از رسیدن به احساس لذت جنسی محروم سازد و موجب عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی و زندگی زناشویی شده که البته افزایش اضطراب را نیز به همراه دارد. البته در صورتیکه این مشکل همیشگی نباشد جای نگرانی نیست و فقط زمانیکه زود انزالی همیشگی بوده و قبل از اینکه رابطه جنسی را شروع کنید و یا زمانیکه تازه رابطه جنسی را شروع کرده‌اید، رخ دهد، می‌شود به آن زود انزالی گفت.

به گفته متخصصان متاسفانه مشکل زود انزالی در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشور هاست. دلیل زود انزالی بیشتر مربوط به مسائل روانی و آمادگی ذهنی و جسمی فرد هنگام آمیزش جنسی است.

 

حتما بخوانید: ۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

 

زمانی که مرد قبل از انکه ارضا شود دچار انزال شده و از او منی خارج شود، گویند که مرد دچار انزال زودرس است. گاهی انزال زودرس طبیعی بوده و بر اثر پرهیز طولانی از مسایل جنسی به وجود می اید. انزال زودرس دائمی، مشکلی جدی بوده و به عدم رضایت همسر و ناتوانی منجر می شود.

 

 

 به طور طبیعی مدت زمان لازم برای اینکه یک مرد به ارگاسم برسد بین 5 تا 10 دقیقه است . هر چند بیشتر آقایان تمایل دارند مدت زمان بیشتری تا رسیدن به ارگاسم داشته باشند ولی زمان ارگاسم اصلاً مهم نبوده و کیفیت ارگاسم بویژه همزمانی ارگاسم طرفین از اهمیت برخوردار است. به گفته پژوهشگران انزال در مبتلایلان به زود انزالی در کمتر از 118 ثانیه از شروع مقاربت صورت میگیرد.

 

زمان استاندارد انزال در مردان

 

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده است. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت است اما پیشنهاد شده که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد.

 

در ضمن این مهم است که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که اختلال زود انزالی را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست، معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ است که برای تشخیص و درمان اختلال زود انزالی انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به مشکل زود انزالی نقش به سزایی دارد.

 

حتما بخوانید: خودارضایی؛ دلایل، عوارض و راه های درمان آن

 

عواقب زود انزالی

 

ابتلا به عارضه زود انزالی منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره عارضه زود انزالی بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

 

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون زود انزالی ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

 

دلایل زود انزالی چیست؟

 

زود انزالی در اکثر موارد علت مشخصی ندارد. با افزایش سن و تجربه جنسی، اغلب مردان یاد می گیرند که چگونه به ارگاسم رسیدن را به تاخیر بیاندازند. ممکن است زود انزالی در موارد و شرایط خاص و یا در حالتی که از آخرین انزال مدت زمان زیادی گذشته باشد، رخ دهد. عوامل روانی مانند اضطراب، احساس گناه و یا افسردگی نیز می توانند موجب انزال زودرس شوند. در برخی موارد ممکن است انزال زودرس با علت های زمینه ای مانند مشکلات هورمونی، آسیب دیدگی و یا عوارض جانبیِ برخی داروهای خاص مرتبط باشد. حال می پردازیم به دلایل اصلی زود انزالی که شامل:

 

 

فاصله زیاد بین روابط جنسی

 

یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی است، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود.

 

حتما بشنوید: همسرم در رابطه جنسی سرد شده است

 

استرس و اضطراب

 

مهمترین عامل ایجاد و تشدید انزال زودرس در مردان اضطراب است. از دیگر عوامل می توان به اختلال نعوظ، افسردگی، توقعات غیر منطقی جنسی از خود، مشکلات احساسی و ارتباطی با همسر اشاره کرد.

 

مصرف غذاهای ناسالم

 

مصرف غذاهای بی محتوی مانند انواع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

 

نداشتن آگاهی کافی از جنس مخالف

 

در حقیقت ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه است، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

 

 نداشتن خواب کافی و کم خوابی

 

کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی است که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله :نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی است که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

 

 

روش های درمان زود انزالی کدام است؟

 

برای درمان زودانزالی در مردان و زنان به طور کلی ما راههای درمانی را به دو دسته تقسیم می کنیم که شامل درمان خوراکی و غیر خوراکی است. در ابتدا درمان غیر خوراکی را خواهیم گفت که شامل رعایت عادات و رفتارهای فردی و جنسی است.

 

 

استفاده از شیوه ماستر و جانسون

 

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به زود انزالی انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی است که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر است. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

 

کنترل هیجانات برای درمان

 

پرهیز از هیجان‌زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می‌شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می‌شود. پیشنوازی یک تجربه جنسی شامل لمس کردن ، ماساژ دادن و نوازش دادن بدن شریک جنسی بدون انجام دخول است که در صورتیکه با نفس‌های عمیق و آرام همراه باشد می‌تواند به درمان زود انزالی کمک فراوانی بکند. زن‌ها به ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای تحریک شدن از نظر جنسی نیاز دارند در حالی که مردها به سرعت بسیار بیشتری تحریک می‌شوند. با تمرین طولانی مدت پیشنوازی ، مردها یاد می‌گیرند که هیجان خود را کنترل کنند و بدین ترتیب از نظر روانی تمرکز لازم برای جلوگیری از انزال خود را در دراز مدت پیدا می‌کنند.

 

بی حسی موضعی

 

استفاده از کرم‌های بی‌حس‌کننده مانند ژل لیدوکائین ۲% و اسپری‌های بی‌حس‌کننده می‌تواند در بهبود انزال زودرس موثر باشد. هنگام استفاده از این مواد به یاد داشته باشید که باید آن‌ها را قبل از رابطه جنسی از روی آلت شست وگرنه مواد روی آلت وارد واژن زن شده و باعث بی‌حسی وی و دیرتر ارضا شدن همسرتان می‌شود.

 

افزایش تعداد رابطه جنسی

 

همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می‌شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز می‌تواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته‌ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته‌ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالی تان تا حدودی رفع می‌شود.

 

پیش نوازی در رابطه جنسی

 

همانطور که مشاهده می‌کنید بیشتر عوامل زود انزالی ناشی از اضطراب و استرس و مسائل ذهنی است. از خود سوال کنید که قبل از هر بار رابطه به چه میزان به نوازش شریک جنسی خود می‌پردازید. در واقع پیش نوازی به شما اجازه می‌دهد تا به اضطراب و استرس خود غلبه کنید و به برای جلوگیری از انزال زودرس کمی با آرامش تر وارد رابطه شوید و عمل دخول را انجام دهید.

 

از طرفی پیش نوازی محاسن دیگری نیز دارد. همواره یک رابطه جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است چنانکه بخش بزرگی از هیجانات و اشتیاق در یک رابطه جنسی درست قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد که این امر در خانم‌ها بسیار پر رنگ تر است. بنابراین هرکاری که بعنوان مقدمه‌ای برای نزدیکی با شریک جنسی‌تان انجام می‌دهید را جدی بگیرید و از آن با عنوان پیش‌نوازی بیشتر استفاده کنید.

 

استفاده از کاندوم

 

شاید این راه حل خیلی ساده به نظر برسد ولی استفاده از کاندوم به خیلی از مردان مبتلا به زود انزالی کمک می‌کند. کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می‌دهد.

 

 

نتیجه گیری

در پایان لازم به ذکر است که زود انزالی در اصل مشکل یا بیماری محسوب نمی‌شود و می‌توان گفت که این وسواس فکری افراد و اضطراب آن‌ها از داشتن یک رابطه باکیفیت است که منجر به بروز این امر می‌شود، لذا کاهش اضطراب و حفظ آرامش در کنار کنترل بدن و احساسات با تمرین بیشتر بهترین راه کار برای پیشگیری و درمان این مشکل‌اند.

 

جامعه سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.