جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

جامعه سلامت

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

۷ خاصیت جینسینگ

جینسینگ در قرن ها در پزشکی سنتی چینی استفاده شده است. این گیاه دارای رشد آهسته و کوتاه، با ریشه های گوشتی می تواند به سه دسته تقسیم شود: بسته به اینکه چقدر رشد کرده است: تازه، سفید یا قرمز. جینسینگ تازه قبل از 4 سال برداشت میشود، در حالی که جینسینگ سفید بین 4-6 سال برداشت میشود و پس از 6 سال یا بیشتر، جینسینگ قرمز برداشت میشود. انواع مختلفی از این گیاه وجود دارد، اما محبوب ترین جینسینگ آمریکایی (Panax quinquefolius) و جینسینگ آسیایی (Panax ginseng) است.

 

بیشتر بخوانید: خواص جینسینگ | ۱۹ خاصیت جینسینگ در سلامتی، پیشگیری و درمان بیماری ها


  جینسینگ آمریکایی و آسیایی در غلظت ترکیبات فعال و اثرات آن بر بدن متفاوت است. اعتقاد بر این است که جینسینگ آمریکایی به عنوان یک عامل آرامش بخش عمل می کند، در حالیکه انواع آسیایی دارای یک اثر شاداب کننده است (منبع 1Trusted، Source 2Trusted). . جینسینگ دارای دو ترکیب مهم است: ginsenosides و gintonin. این ترکیبات یکی دیگر از مکمل ها را برای به دست آوردن مزایای سلامتی (منبع 3Trusted) تکمیل می کنند. در اینجا 7 شواهد مبتنی بر شواهد بهداشتی از جینسینگ استفاده می شود.

1. جینسینگ یک آنتی اکسیدان قوی که سبب کاهش التهاب می شود

جینسینگ دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مفید است (منبع 4Trusted).

برخی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره های جینسینگ و ترکیبات گینسونوزید می توانند باعث التهاب و افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی در سلول ها شوند (منبع 5Trusted، Source 6Trusted).

به عنوان مثال، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که عصاره جینسینگ قرمز در کره جنوبی التهاب را کاهش می دهد و فعالیت آنتی اکسیدانی را بهبود می بخشد، سلول های پوستی افراد مبتلا به اگزما (منبع 7Trusted) است.

نتایج انسان ها نیز امیدوار کننده است.

در یک مطالعه به بررسی اثرات داشتن 18 ورزشکار مرد جوان 2 گرم عصاره جینسینگ قرمز کره سه بار در روز به مدت هفت روز.

پس از آن مردان پس از انجام آزمایش ورزش، سطح معینی از نشانگرهای التهابی را آزمایش کردند. این سطوح به طور قابل توجهی پایین تر از گروه پلاسبو بود که تا 72 ساعت بعد از آزمایش ادامه داشت (منبع 8Trusted).

 

با این حال، لازم به ذکر است که گروه دارونما یک داروی گیاهی متفاوت دریافت کرده است، بنابراین این نتایج باید با دانه نمک گرفته شود و مطالعات بیشتری انجام شود.

در نهایت، یک مطالعه بزرگتر به دنبال 71 زن یائسه که 3 گرم جینسینگ قرمز یا یک پلاسبو را به مدت 12 هفته مصرف کرد. سپس آنتیاکسیدانی و نشانگرهای استرس اکسیداتیو اندازه گیری شد.

محققان نتیجه گرفتند که جینسینگ قرمز ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند با افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدان (Source 9Trusted).

خلاصه

نشان داده شده که جینسینگ به کاهش نشانگرهای التهابی کمک می کند و به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک می کند.

2. جینسینگ می تواند عملکرد مغز را به نفع خود

جینسینگ می تواند به بهبود عملکرد مغز مانند حافظه، رفتار و خلق (10Trusted Source، 11Trusted Source) کمک کند.

برخی از مطالعات آزمایشگاهی و آزمایشگاهی نشان می دهد که اجزای جینسینگ مانند جینسنوزید ها و ترکیبات K می توانند مغز را از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند (12Trusted Source، 13Trusted Source، Source 14Trusted).

در یک مطالعه 30 فرد سالم به دنیا آمدند که 200 میلی گرم جینسینگ Panax به مدت چهار هفته مصرف کردند. در پایان مطالعه، آنها نشان داد بهبود در سلامت روان، عملکرد اجتماعی و خلق و خوی.

با این حال، پس از 8 هفته، این مزایا پس از 8 هفته به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافت، و این نشان می دهد که با استفاده گسترده (15Trusted Source) اثرات جینسینگ کاهش می یابد.

مطالعه دیگری نشان داد که چگونه دوزهای 200 یا 400 میلی گرم جینسینگ Panax بر عملکرد ذهنی، خستگی ذهنی و میزان قند خون در 30 فرد سالم قبل و بعد از آزمایش 10 دقیقه ای تمرکز می کنند.

دوز 200 میلی گرم در مقایسه با دوز 400 میلی گرم در بهبود عملکرد ذهنی و خستگی در طول آزمون موثر بود (منبع 16Trusted).

ممکن است که جینسینگ از جذب قند خون توسط سلول ها کمک کند، که می تواند باعث افزایش عملکرد و کاهش خستگی ذهنی شود. با این حال مشخص نیست که چرا دوز پایین تر از آنکه بالاتر باشد، موثرتر است.

 

یک مطالعه سوم نشان داد که روزانه هفت روز 400 میلی گرم جینسینگ Panax به میزان آرامش و مهارت های ریاضی بهبود یافته است (منبع 17Trusted).

علاوه بر این، مطالعات دیگر تاثیر مثبت بر عملکرد و رفتار مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر تأثیر مثبت گذاشت (18Trusted Source، 19Trusted Source، 20Trusted Source).

خلاصه

نشان داده شده که جینسینگ به نفع توابع روحی، احساس آرامش و خلق و خوی در افراد سالم و افراد مبتلا به بیماری آلزایمر است.

3. جینسینگ می تواند اختلال نعوظ را بهبود بخشد

تحقیقات نشان داده است که جینسینگ ممکن است جایگزین مفید برای درمان اختلال نعوظ (ED) در مردان باشد (منبع 21Trusted، منبع 22Trusted).

به نظر می رسد که ترکیبات آن ممکن است در برابر استرس اکسیداتیو در عروق خونی و بافت در آلت تناسلی محافظت کند و به بازگرداندن عملکرد نرمال (23Trusted Source، 24Trusted Source) کمک کند.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که جینسینگ ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد، ترکیباتی که باعث بهبود آرامش عضلات در آلت تناسلی و افزایش گردش خون می شود (منبع 24Trusted، منبع 25Trusted).

یک مطالعه نشان داد که مردان مبتلا به جینسینگ قرمز کره ای بهبود 60٪ در علائم ED، در مقایسه با بهبود 30٪ توسط medica

 

جامعه سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.